Nasz długoterminowy sukces zależy od działań, które podejmujemy teraz
Strategia firmy Blue Finance opiera się na sześciu filarach: ludzie, społeczność, odpowiedzialne udzielanie pożyczek, etyka, zarządzanie środowiskowe i
ład korporacyjny. Te filary są niezbędne dla dobrych praktyk biznesowych i utrzymania dobrej reputacji na rynku.
Uznajemy, że podejście zorientowane na rozwiązania jest najskuteczniejsze w rozwiązywaniu problemów naszych klientów. Dążymy do zwiększenia ich wiedzy finansowej poprzez udostępnianie treści edukacyjnych na temat zarządzania finansami m.in. w kanałach społecznościowych
Staramy się ograniczać nadmierne zadłużenie, dokładnie opracowując narzędzia analizy ryzyka dostosowane do potrzeb klienta i podkreślając znaczenie uważnego czytania umów kredytowych.
Zachęcamy pracowników Blue Finance do jak najbardziej ekologicznego dojazdu do miejsca pracy. W biurze utrzymujemy niskie zużycie energii elektrycznej i preferujemy odnawialne źródła energii.
Blue Finance kładzie nacisk na zróżnicowaną strukturę pracowników oraz utrzymanie wysokiego poziomu motywacji, co umożliwia osiągnięcie sukcesu w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Poprzez zapewnienie odpowiedniego wsparcia oraz umożliwienie pracownikom realizacji ich celów, firma wspiera ich w osiąganiu wyznaczonych wyników i osiąganiu sukcesu.
Cenimy sobie indywidualne atuty
Blue Finance zawsze traktuje swoich pracowników jako jednostki. Uważamy, że każdy posiada swoje indywidualne talenty i mocne strony, które warto wykorzystywać w pracy. Dlatego oferujemy naszym pracownikom zadania dopasowane do ich zainteresowań i umiejętności.
Organizujemy szkolenia, aby doskonalić ich umiejętności, a także dni rekreacyjne, aby zachęcić ich do dalszego rozwoju w firmie. Pracownicy mogą wybrać dogodne dla siebie miejsce pracy, a jeśli odczuwają potrzebę zmiany ról lub awansu, mają możliwość skorzystania z programów szkoleniowych.
Zaangażowanie
W razie problemu pracownicy Blue Finance mogą liczyć na pomoc, która będzie na wyciągnięcie ręki. Jeśli jakikolwiek problem wydaje się zbyt trudny do rozwiązania, zawsze można przeprowadzić burzę mózgów wraz z resztą biura. Przyjmujemy zasadę, że błędy to droga do nauki, dlatego też nie boimy się ich popełniania.
Aby wspierać naszych pracowników, dajemy możliwość wnoszenia swoich pomysłów i propozycji, nawet jeśli nie są one akceptowane przez wszystkich.
Nasza struktura płac jest konkurencyjna. Motywujemy naszych pracowników poprzez zachęty m.in. takie, jak zależne od zysków premie sezonowe.
Chcemy zapewnić naszym pracownikom jak najlepsze warunki do pracy, dlatego też staramy się zapewnić otwartą komunikację i przyjazne środowisko.
Różnorodność i integracja
Jako firma zobowiązujemy się do przestrzegania zasady równości płci. Listopad 2018 r. pokazał, że nasza struktura pracowników składa się z 10 mężczyzn i 6 kobiet. Jesteśmy przekonani, że każda osoba powinna mieć równe szanse na sukces i awans bez względu na płeć czy orientację seksualną.
Stawiamy na otwartą komunikację w hierarchicznej strukturze pozwalającej naszym pracownikom na wnoszenie swoich obaw dotyczących przywództwa i pracy. Dbamy o to, aby informacja zwrotna od naszych pracowników dotycząca działalności firmy była wysłuchana i w razie potrzeby wprowadzane były zmiany
Zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie
W biurze znajdują się nowoczesne biurka sterowane elektrycznie, które umożliwiają pracę zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej. Jest także wydzielona przestrzeń do spędzania czasu nieco luźniej np. podczas przerwy na kawę, czy też aby zjeść posiłek.
Promujemy dobre samopoczucie w pracy poprzez wspieranie aktywności fizycznej. Od kilku lat nasi pracownicy mają możliwość uprawiania sportu raz w tygodniu na koszt firmy.
Oferujemy także pracę zdalną w razie takiej potrzeby. Nie tylko zmniejsza to nasz ślad węglowy, a także zapewnia elastyczność w trudnych harmonogramach i sytuacjach życiowych.
Blue Finance zatrudnia pracowników w wieku od 23 do 50 lat. To zapewnia nam różnorodność pomysłów i doświadczenie. Praca w Blue Finance wymaga współpracy wielu działów, co oznacza, że musimy dbać o relacje współpracowników.
Edukacja finansowa
W mediach społecznościowych regularnie publikujemy porady dotyczące zarządzania finansami osobistymi oraz wskazówki dotyczące oszczędzania. Aktywizujemy klientów do myślenia o zarządzaniu finansami osobistymi poprzez konkursy i zapytania.
W naszych komunikatach podkreślamy, jak ważne jest uważne zapoznanie się z umową kredytową, aby klient zrozumiał, na co ma się zgodzić. Przypominamy również klientom, aby przed złożeniem wniosku o pożyczkę ocenili własną zdolność do jej spłaty.
Komunikacja z nowymi i obecnymi klientami
W codziennej komunikacji i obsłudze szanujemy naszych klientów niezależnie od sytuacji. Naszym celem jest zrozumienie klienta, jako jednostki o indywidualnych potrzebach i zmartwieniach. Dokładamy wszelkich starań, aby problem klienta rozwiązać jak najsprawniej, oszczędzając jego czas i pieniądze. Nawet negatywne i agresywne sytuacje są zawsze rozwiązywane w sposób zorientowany na rozwiązanie. Nie opóźniamy rozliczenia na niepotrzebnie długi okres czasu. Wycofanie kredytu i jego warunki są dla klienta jasno określone.
W przypadku, gdy nasz klient napotka nagłe trudności z płatnością, rozwiązuje się to poprzez przesunięcie następnego terminu płatności lub sformułowanie wspólnie z klientem satysfakcjonującego dla obu stron planu płatności.
Klient ma prawo do uzyskania na żądanie wycofania zgód marketingowych i rezygnację z kredytu.
Uwzględniamy sytuację życiową klienta (nagłe bezrobocie, inwalidztwo itp.) i ustalamy elastyczną spłatę kredytu, gdy sytuacja jest podbramkowa.
Podczas ubiegania się o pożyczkę wymagamy silnego uwierzytelnienia (uwierzytelnianie bankowości internetowej). Informacje o pożyczce nigdy nie zostaną ujawnione bez silnej identyfikacji. Nie udostępniamy żadnych informacji o pożyczkobiorcach osobom trzecim – z wyłączeniem firm windykacyjnych i organów państwowych. Nie zadajemy pożyczkobiorcy pytań, które nie mają związku z pożyczką. Dane pożyczkobiorcy przechowujemy zgodnie z wymogami prawa (ustawa o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu) – dane wniosku przez 2 lata, a informacje kredytowe przez 7 lat po udzieleniu kredytu.
Promowanie odpowiedzialnego udzielania pożyczek i dobrobytu gospodarczego.
Warunki umów kredytowych tworzymy w granicach prawa lokalnego. Harmonogram spłat pożyczki jest rozsądny, a sytuacje problemowe rozwiązywane w najlepszym interesie klienta. Mierzymy wypłacalność pożyczkobiorców, żądając od klientów informacji na temat niespłaconych otwartych kredytów i danych o dochodach klientów w momencie składania wniosku. Poziom dochodów klienta jest porównywany z kwotą wnioskowanego kredytu, a wniosek jest odrzucany, jeśli poziom dochodów klienta nie wystarcza na spłatę kredytu. Nie pożyczamy wnioskodawcom, którzy zwlekają z płatnością.
Pierwsza udzielana przez nas pożyczka jest zawsze niewielka, a limit kredytowy jest podwyższany, jeśli klient wykaże, że spłaca zgodnie z umową kredytową. Jeśli wnioskodawca otrzymał wcześniej kredyt od Blue Finance, nasz system zbada historię spłat wypłaconych kredytów w celu ustalenia, czy jest prawdopodobne, że spłaci o wnioskowany kredyt.
Dysponujemy nowoczesnym algorytmem, który wskazuje ryzyko nadmiernego zadłużenia i ryzykownych zachowań klientów – takich jak duża ilość gier hazardowych i spożywanie alkoholu w stosunku do miesięcznego poziomu dochodów. Algorytm kładzie nacisk na rzeczywisty dochód naszych klientów, czyli pieniądze dostępne po zwykłych wydatkach na życie zamiast np. wynagrodzenie netto.
Ceny produktów i informacje o produktach
W portfolio produktowym Blue Finance nie ma kredytów konsolidacyjnych, które w sposób nieodpowiedzialny kumulują duże zadłużenie konsumentów i znacząco zwiększają ryzyko nadmiernego zadłużenia. Nasze produkty wykonaliśmy konkurencyjnie – nie zawierają ukrytych kosztów, a wszystkie opłaty są wyraźnie wymienione w umowie kredytowej i cenniku konsumenckim. Wszystkie produkty są wyceniane zgodnie z przepisami dotyczącymi stóp procentowych i zawsze są zgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ustalania cen produktów kredytowych.
Oprócz produktów pożyczkowych na naszej stronie internetowej znajduje się wiele treści informacyjnych, które promują wiedzę finansową naszych klientów. Strona internetowa Blue Finance zawiera również szczegółowe wyjaśnienie treści umowy kredytowej, które pomaga ją dobrze zrozumieć.
Etyka
Nasz kodeks etyczny
Przestrzegamy zasad równości w marketingu i komunikacji oraz nie dyskryminujemy grup klientów ze względu na orientację seksualną, klasę społeczną czy pochodzenie etniczne. W naszych materiałach marketingowych unikamy drażliwych kwestii, takich jak kryzys uchodźczy, dysproporcje w dochodach czy ruchy polityczne.
Polityką grupy Blue Finance jest nieudostępnianie poufnych informacji swoich pracowników, czy też klientów osobom trzecim – z wyłączeniem firm windykacyjnych i organów rządowych. Chronimy również prywatność naszych pracowników i nie przekazujemy informacji, które umożliwiłyby nękanie ich przez jakiegokolwiek klienta. Blue Finance przestrzega wytycznych RODO i najnowszych standardów bezpieczeństwa. Przechowujemy informacje o klientach i kredytach na bezpiecznych serwerach.
Działania grupy są uczciwe i w pełni przejrzyste, a marketing nie wprowadza klienta w błąd. Informujemy klientów o wszelkich przerwach i problemach, które mogą wyniknąć z naszej obsługi, zawsze terminowo i zgodnie z prawdą. Będziemy zgłaszać zmiany w oferowanych usługach i zmiany w umowie serwisowej wszystkim klientom tak szybko i jasno, jak to możliwe.
Trzymamy się umów, które zawieramy i postępujemy zgodnie z obietnicami, które składamy. Jako partnerów wybieramy wyłącznie firmy etycznie aktywne i dbamy o to, abyśmy dzielili te same wartości i zasady.
Etyczne komunikacja
Dział obsługi klienta Blue Finance dobrze zna produkty i może doradzać klientom w zakresie korzystania z oferty. Z działem obsługi klienta można skontaktować się dzwoniąc, wysyłając e-mail, korzystając z czatu na naszej stronie internetowej lub łącząc się z naszą stroną na Facebooku. Wielokanałowe wsparcie daje klientowi swobodę wyboru zawsze najprostszej możliwej drogi kontaktu z nami.
Strona internetowa Blue Finance jest obszerna i bogata w informacje. Nie otwiera się bezpośrednio do formularza wniosku o pożyczkę, co daje klientowi wystarczającą ilość czasu na zapoznanie się z ofertą produktową. Nasza oferta znajduje się na stronie internetowej i zawiera przykładowe kalkulacje w zależności od kwoty pożyczki. Aktualizacje mające wpływ na korzystanie z naszego serwisu są uruchamiane w nocy, aby zakłócenia w działaniu serwisu były jak najmniejsze.
Marketing Blue Finance nie jest skierowany do osób nieletnich. W reklamach unikamy nakłaniania do pożyczania. Agencja reklamowa, wydawca lub inni usługodawcy w zakresie komunikacji marketingowej w imieniu Blue Finance muszą zapewnić przestrzeganie prawa i zasad odpowiedzialności. Nasze media społecznościowe są zorientowane na klienta. Nie zbieramy informacji o klientach z mediów społecznościowych do własnych celów marketingowych bez zgody klienta.
Ślad węglowy z dojazdów do pracy
Regularnie przeprowadzamy ankietę dotyczącą dojazdów do pracy w biurze, aby zmierzyć emisję CO2. W listopadzie 2018 r. ankietę wypełnili wszyscy pracownicy regularnie dojeżdżający do pracy.
Badanie wykazało, że łączna odległość dojazdu do pracy wynosi 2000 km miesięcznie. 320 km (16%) z nich pokonuje własnym samochodem, 720 km (36%) autobusem, a 960 km (48%) pieszo lub rowerem.
Emisja dwutlenku węgla z naszego biura w 2018 roku wyniosła około 1080 kg co2. Dojazd własnym samochodem odpowiadał za 614 kg co2 (56,84%), a dojazd autobusem za 467 kg co2 (43,16%).
W 2019 roku zobowiązujemy się do ograniczenia emisji o 10% poprzez zwiększenie liczby dni pracy zdalnej i zachęcanie do korzystania z transportu publicznego. Według naszych obliczeń dodanie jednego dnia zdalnego w tygodniu zmniejszyłoby naszą emisję dwutlenku węgla o -8,63% rocznie.
Ślad węglowy wynikający ze zużycia energii elektrycznej
Nasze zużycie energii elektrycznej wyniosło w tym roku około 4124 kWh. Głównym celem zużycia energii elektrycznej jest oświetlenie i technologia informacyjna niezbędna do prowadzenia codziennej działalności. Do ogrzewania w zimie biuro korzysta z sieci ciepłowniczej. W ciągu ostatniego roku nasze zużycie energii spowodowało emisję dwutlenku węgla w wysokości około 804 kg CO2.
Redukcja emisji dwutlenku węgla przez praktyki biurowe
W pracy staramy się oszczędzać energię. Wyłączamy światła i urządzenia elektroniczne w nocy. Używamy energooszczędnych żarówek LED i gasimy światła w kuchni, holu i toaletach, gdy nie są one potrzebne. Staramy się też używać jak najmniej papieru i wybieramy produkty przyjazne dla środowiska.
Do naszego biura wybieramy urządzenia energooszczędne, aby zmniejszyć zużycie energii elektrycznej. Przestrzeń biura jest efektywnie wykorzystywana – staramy się pozostawić jak najmniej miejsca pustego.
O Blue Finance
Blue Finance jest fińską spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, w której obowiązki i odpowiedzialność organów wykonawczych są określone zgodnie z prawem fińskim. Zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy nieco wyjątkową spółką prywatną ze względu na dużą liczbę akcjonariuszy (1881 akcjonariuszy w listopadzie 2018 r.) i jako tacy zobowiązaliśmy się do przyjęcia niektórych zasad ładu korporacyjnego, które są bardziej powszechne w przypadku spółek publicznych lub giełdowych.
Rada dyrektorów odpowiada za zarządzanie i nadzór nad strategią, operacjami i zarządzaniem Blue Finance. Podstawową misją Rady jest reprezentowanie i ochrona interesów naszych akcjonariuszy. Podejmowanie decyzji i ład korporacyjny są zgodne z fińską ustawą o spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i statutem spółki.
Podstawowe zasady rządzące
Odpowiedzialność
Zarząd przekazuje akcjonariuszom spółki i innym zainteresowanym stronom w regularnych odstępach czasu uczciwą, wyważoną i zrozumiałą ocenę tego, w jaki sposób firma osiąga swój cel biznesowy i wywiązuje się z innych obowiązków.
Zrównoważony rozwój
Rada kieruje przedsiębiorstwem w celu tworzenia wartości oraz ulokowania jej w sposób uczciwy i zrównoważony w celu reinwestowania i dystrybucji dla interesariuszy, w tym akcjonariuszy, dyrektorów, pracowników i klientów.
Uczciwość
Rada prowadzi firmę do prowadzenia działalności w sposób uczciwy i przejrzysty, który może wytrzymać kontrolę interesariuszy. Regularnie udostępniamy informacje finansowe naszym akcjonariuszom i ogółowi społeczeństwa za pośrednictwem naszego portalu dla inwestorów pod adresem osinkotuottoa.fi. Kluczowe wskaźniki wyników finansowych wraz z notami objaśniającymi są publikowane co miesiąc. Rachunek zysków i strat oraz bilans są publikowane co kwartał. Sprawozdanie finansowe zawierające raporty biegłego rewidenta jest publikowane corocznie.
Walka z nielegalnym finansowaniem
Nasz obowiązek zwalczania prania pieniędzy i finansowania terroryzmu traktujemy, jako imperatyw moralny. Ale w ten sposób również:
– Przestrzegaj przepisów dotyczących monitorowania klientów i działań transakcyjnych oraz zgłaszania podejrzanych działań.
– Chroń reputację naszej marki i wartość dla akcjonariuszy przed powiązaniem z elementami przestępczymi, takimi jak przestępczość zorganizowana; handel ludźmi, narkotykami lub bronią; i korupcji rządu.
– Unikaj zakłóceń w normalnej działalności, a także sankcji cywilnych i karnych z powodu niezgodności lub zaniedbania.
– Zmniejsz kwotę kapitału zarezerwowanego na ekspozycję na ryzyko.
Podstawą naszego podejścia jest program identyfikacji klienta/poznaj swojego klienta (KYC), przestrzeganie sankcji nałożonych przez władze, a także dedykowane wykrywanie, zarządzanie alertami i zarządzanie sprawami dotyczącymi prania pieniędzy, oszustw lub cyberataków.
„Polityka Blue Finance w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu” zawiera szczegółowe wytyczne dotyczące sposobu wdrażania odpowiednich ustaw w tym zakresie w całej Spółce.